Als bedrijf wil je graag weten hoe je klanten je service ervaren. Veel organisaties vermoeien hun klanten met een digitaal of zelfs telefonisch klantenonderzoek. Vaak per direct na aanschaf van een product of dienst, of zelfs na een onbenullig belletje met de klantenservice.
Laatst kreeg ik van Vodafone acuut na contact met de klantenservice zelfs een sms. Voelt dwingend. Hou ik niet van.
Ben je in een welwillende bui, dan raak je toch vaak onmiddellijk verstrikt in een ingewikkeld proces. In sommige gevallen weet een bedrijf je het hemd van het lijf te vragen over allerlei futiliteiten. Soms stellen ze ook vragen waarop je eigenlijk totaal geen antwoord hebt.
Dan druk je maar gauw de hele lijst weg, of hang je op. Geen zin in!
Easyjet doet het easy
Easyjet heeft wat mij betreft een vondst bedacht met dit beoordelingssysteem. Je hoeft als klant maar 1 knop in te drukken.
Albert Heijn doet het nog makkelijker
Allbert Heijn doet het zo in weekmails met twee aanbiedingen die op jou als klant zijn samengesteld op basis van je eerdere aankopen: