Gebruik eens ‘behang’ om in 1 klap duidelijk te maken wat voor rijk verleden je zaak heeft, en wat voor invloed je hebt gehad in een bepaalde branche.
De Amsterdamse buitensportzaak Carl Denig bestaat al sinds 1912. Oprichter Carl introduceerde na een verblijf in Engeland meer dan honderd jaar geleden het tentkamperen in Nederland. In de winkel aan de Weteringschans is een hele wand beplakt met affiches en krantenartikelen uit die begintijd, toen het recreëren in de buitenlucht en het wandelen in bergen nog echt nieuw was.
Ook wordt er – wellicht wat veel om dat allemaal op 1 plek te doen – een tweede verhaal verteld: ‘stoere stijgijzerverhalen’ van meerdere Mount-Everest-beklimmers. Stijgijzers zijn puntige beugels voor om je schoen, waarmee je meer grip op ijs en sneeuw krijgt.
Gek genoeg is op de website van Carl Denig zelf slechts in een klein hoekje onderaan wat onopgesmukte historie te vinden over deze gerenommeerde zaak. Niet met plaatjes, terwijl ze reppen van een plaatjesboek dat ter ere van het 100-jarig jubileum is gemaakt.
Ik zou zeggen: zet dat storytelllingbehang voort op de site. Het beeld is er al en die rijke historie is erg leuk en interessant om over je invloedrijke verleden te vertellen.