Vraag: welke waardevolle inhoud heb je zelf als bedrijf, merk of expert ‘gewoon’ in huis, die klanten of publiek niet te zien krijgen? Laat je inhoud eens nadrukkelijker zien. In beeld.
“Heeft u dat nou ook?”, luidt de vraag in een vitrine voor het bezoekerscentrum van Natuurmonumenten in ‘s-Graveland. “U wéét dat er heel veel verschillende diersoorten leven in de bossen, maar u heeft ze nog nooit gezien?
“Ja inderdaad”, zeg ik dan, want ik ben zo blind dat ik nog geen koolmees voorbij zie schieten. Daar moet mijn wandelpartner mij altijd op wijzen. En zelfs dan zie ik nog niets.
“Kijk nou, daar zit-ie, daar bij die derde tak links, bij dat gele blaadje, je ziet steeds wat bewegen!”
“Eh… waar?”
Dus ik geloof graag dat er zich in de bosschages eekhoorns, marters, reeën, herten en schitterende ijsvogels schuilhouden. Ik zal ze vrijwel nooit zien.
Ik ben niet de enige, dat is een geruststelling.
Natuurmonumenten heeft daarom een natuurfotograaf en de boswachters opdracht gegeven de bijzondere soorten flora en fauna vast te leggen. In de vitrine hangen de recentste ‘bewijzen’. Want ze zitten er echt hoor, die reeën!
Gratis tip voor Natuurmonumenten: misschien leuk dit op Pinterest of Instagram voort te zetten en ook bezoekers mee te laten doen?
Wat heb je zelf voor boeiende elementen of inspirerende medewerkers achter de schermen, die klanten nooit zien, maar die toch eigenlijk wel interessant zijn? Kijk hoe je dat eens af en toe kunt tonen.